Odbytová politika podniku – komunikačná a distribučná politika
Autor: kajka
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 28.11.2024
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 557 slov
Počet zobrazení: 4 327
Počet zobrazení: 4 327
Tlačení: 210
Uložení: 202
Uložení: 202
Odbytová politika podniku – komunikačná a distribučná politika
Komunikačná politika podniku
- zameriava sa na informovanie zákazníkov a ovplyvňovanie ich správania
- jej cieľom je informovať, vyzdvihovať úžitky, prijímať podnety,...
- základné formy komunikácie (komunikačný mix):
- reklama – cieľavedomé komunikačné pôsobenie na potenciálnych zákazníkov
- A – pozornosť, I – záujem, D – túžba, A – podnet ku kúpe, S – uspokojenie
- výhody reklamy:
- osloví široký okruh zákazníkov
- môže používať rôzne prostriedky (hudba, farby,...)
- nevýhody reklamy:
- je neosobná a jednosmerná (nedá sa zistiť koľkých oslovila)
- poslanie reklamy vyjadrujú 4P – poinformovať, pripomenúť, presvedčiť, potvrdiť správnosť nákupu
- ciele reklamy:
- ekonomické – zvýšenie objemu predaja
- komunikačné – sprostredkovanie informácie, vyvolanie určitej predstavy
- pri reklame je dôležité určiť:
- objekt reklamy
- objektom reklamy môžu byť výrobky, služby, organizácie, miesta a iné produkty
- cieľovú skupinu
- reklama je určená tým osobám, ktoré by mohli byť potenciálnymi kupujúcimi
- príjemnom reklamy môže byť konečný spotrebiteľ alebo podnik
- na individuálnych zákazníkov je zameraná individuálna reklama a na široký okruh zákazníkov je zameraná hromadná reklama
- partnera – zadávateľa
- partnerom reklamy je firma, ktorá zadáva reklamu
- reklamné prostriedky a médiá
- pri výbere metód a prostriedkov reklamy sa vychádza z troch základných požiadaviek – pravdivosť, účinnosť, hospodárnosť
- reklamné prostriedky – inzeráty, plagáty, reklamné nápisy, reklamné pútače, televízne a rozhlasové šoty, reklamné filmy, reklamné fotografie, reklamné listy, prospekty, letáky, katalógy,...
- reklamné nosiče – denná a týždenná tlač, špeciálne inzertné noviny, Zlaté stránky, internet, steny na plagáty, dopravné prostriedky, reklamné tabule, bilboardy, výklady, televízia, rozhlas, kiná, divadlá, podujatia, pošta, prílohy novín a časopisov,...
- objekt reklamy
- reklama – cieľavedomé komunikačné pôsobenie na potenciálnych zákazníkov
- druhy reklamy:
- podľa sledovaných cieľov na trhu
- uvádzacia reklama
- udržiavacia reklama
- rozširovacia reklama
- podľa objektu reklamy
- reklama výrobku
- reklama činností podniku
- reklama podniku ako celku
- podľa spôsobu pôsobenia na adresáta
- priama reklama
- nepriama reklama
- podpora predaja
- krátkodobé podnety, ktoré zvýšia nákup a predaj
- ochutnávky, kupóny, zľavy, vernostné karty, vzorky,...
- práca s verejnosťou
- zvýšenie dôvery, imidžu a značky podniku
- deň otvorených dverí, správy v tlači, príspevky na charitu, sponzorstvo športových a kultúrnych podujatí,...
- osobný predaj
- dvojstranná komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim
- najdrahšia metóda, ktorá sa zameriava na predvádzanie produktov a na osobný kontakt
- obchodné návštevy zákazníkov v domácnostiach, výstavy,...
- podľa sledovaných cieľov na trhu
Distribučná politika podniku
- zaoberá sa pohybom produktov od predávajúceho ku kupujúcemu
- podnik pri nej rieši 2 základné úlohy:
- prevod vlastníckych vzťahov z predávajúceho na kupujúceho
- fyzické premiestnenie tovaru
- základné úlohy fyzického premiestnenia:
- doprava – druh použitej dopravy
- vybavovanie objednávok – pripravia sa potrebné doklady, napr. dodací list, faktúra,...
- skladovanie – vo vlastných alebo cudzích skladoch
- stanovenie výšky zásob – optimálna výška
- distribučné cesty:
- spôsob ako sa dostanú produkty od výrobcu k spotrebiteľovi
- každá distribučná cesta má 2 etapy:
- expedičná – od vyexpedovania až po odovzdanie prepravcovi
- prepravná – od prepravcu k spotrebiteľovi
- má tieto stránky:
- fyzická – premiestnenie
- právna – prevod vlastníctva
- finančná – platba za dodávku
- komunikačná – informácie o tovare
- distribučné cesty:
- priame – výrobca ® spotrebiteľ
- pri priamych cestách sú náklady vyššie
- priamou distribúciou je vhodné prepravovať kusové výrobky, zariadenia investičného charakteru a výrobky, ktoré sa dodávajú vo väčších množstvách malému počtu odberateľov
- nepriame – sprostredkovateľ (veľkoobchod, maloobchod) ® spotrebiteľ
- nepriamou distribúciou je vhodné dodávať výrobky vhodné na skladovanie vo väčších množstvách pre väčší počet odberateľov rozmiestnených na rôznych miestach, odevy a televízory
- je možné ich využiť aj na dodávanie produktov, kde nie je potrebná technická pomoc výrobcu a odborné informácie o produkte
- priame – výrobca ® spotrebiteľ
- moderné distribučné kanály:
- prostredníctvom odbytového kanála prichádza tovar od výrobcov k spotrebiteľom
- distribučné cesty možno charakterizovať podľa počtu úrovni, čiže kanálov
- každý sprostredkovateľ predstavuje jednu úroveň = odbytový kanál
- počet odbytových kanálov (stupňov sprostredkovateľov) tvorí dĺžku odbytovej cesty
- poznáme 4 marketingové kanály (odbytové cesty):
- priamy odbytový kanál (priamy marketing)
výrobca ® spotrebiteľ
- odbytová cesta 1. úrovne
výrobca ® maloobchod ® spotrebiteľ
- odbytová cesta 2. úrovne
výrobca ® veľkoobchod ® maloobchod ® spotrebiteľ
- odbytová cesta 3. úrovne
výrobca ® veľkoobchod ® maloobchod ® obchodný zástupca ® spotrebiteľ
- distribučné orgány:
- osoby alebo organizácie, ktoré vykonávajú premiestňovanie
- delíme ich:
- tradičné distribučné orgány
- pri priamom predaji – veľtrhy
- pri nepriamom predaji – veľkoobchod, maloobchod
- nové distribučné orgány – internet, TV shopping
- tradičné distribučné orgány
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Odbytová činnosť podniku | Ostatné | 2 791 slov | |
Odbytová politika | Referát | 1 322 slov | |
Odbytová činnosť podniku | Maturita | 1 003 slov | |
Odbytová politika podniku – produktová a cenová politika | Učebné poznámky | 1 250 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#velkoobchod výrobca #komunikatívna a distribučná politika #distribučné kanály a organizácia predaja #Čo je to reklamná tabuľa #komunikačnú politika podnikuVypracované témy z ekonomiky + makroekonómia, daňová a odvodová sústava
Diskusia: Odbytová politika podniku – komunikačná a distribučná politika
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.041 s.