Marketingová komunikácia

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: hermina (20)
Typ práce: Ostatné
Dátum: 25.10.2021
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 754 slov
Počet zobrazení: 1 350
Tlačení: 72
Uložení: 71

Marketingová komunikácia

Prvky marketingovej komunikácie

Podnik posiela správu o výrobku alebo službe. Správa je spracovaná do určitej reklamnej stratégie, ktorej by mal zákonník porozumieť. Prenos sa uskutočňuje rôznymi médiami- (TV, rozhlas, noviny)

V komunikácii môže dôjsť k šumu- lebo existuje veľa konkurenčných správ, ktoré bojujú o zákazníka. Keď si zákazník uvedomí existenciu produktu, prejaví sa jeho reakcia a vytvorí si k produktu určitý postoj. Úspešnosť komunikácie posudzuje spätná väzba

Typy reklamných kampaní a jednotlivé prostriedky reklamy

Reklama je cieľavedomé pôsobenie na potenciálnych zákazníkov, za účelom sprostredkovateľom informácii a vyvolať určitú predstavu a dojem

Reklama plní- 1. Komunikačné poslanie- sprostredkovanie informácii smerom k zákazníkovi

  1. ekonomické poslanie- podporiť predaj a tým zvyšovať obrat

Požiadavky na reklamu – 1. Účinnosť- AIDA,

A- attention- pozornosť- upútať novým

I- interest - záujem - presvedčiť o úžitku

D- desive- prianie- túžba kúpiť

A- action- čin- ísť kúpiť

  1. pravdivosť
  2. hospodárnosť

Typy reklamných kampaní

  1. upozorňovacia kampaň- upevňuje v podvedomí spotrebiteľa, meno podniku, značka, produkty, najvýhodnejší nástroj je Tv, rozhlas
  2. informačná kampaň- má priniesť viac podrobnejších informácii o produkte, o prínose výrobku a o cene. Používa sa pri uvádzaní nových výrobkov na trh. Ideálny nástroj sú noviny, časopisy. Posnik sa môže zamerať na konkrétnu cieľovú skupinu
  3. príležitostná kampaň- uplatňuje sa na športových a kultúrnych podujatiach, na verejno prospešných akciách. Nástroje sú plagáty, obrazové šaty na veľkoplošnej obrazovke. Propaguje sa firma
  4. doplnková kampaň- dopravných prostriedkoch, na domoch pozdĺž ciest a reklamné produkty

Prostriedky reklamy

  1. inzerát- najpoužívanejší je to oznam v tlači. Môže byž spojený s ilustráciou. Má veľkú presvedčovaciu schopnosť. Stretávame sa s nám denne v novinách, časopisoch alebo v príležitostných publikáciách
  2. leták- je jednostranná tlačovina formátu A6. Text je jasná, zrozumiteľný, dobrá ilustrácia. Distribúcia- na ulici, v schránke, v obchode, v časopise. Veľké hypermarkety distribuujú niekoľko stranové letáky, ktoré obsahujú rôzne tovary a upozorňuje na výhodné ceny
  3. prospekt- obsahuje viac informácii ako leták, môže obsahovať jeden alebo viac listov s vyobrazením produktu a s podrobnejšími informáciami. Nie je určený na masové rozdávanie. Posiela sa len skutočným záujemcom. Je nákladnejší na výrobu a spracovanie
  4. plagát- obracia sa na širokú verejnosť. Upútava pozornosť a oslovuje okoloidúcich. Používa sa pre značkový tovar aby sa značka vryla do pamäti. Obrázok dopĺňa výstižný text. Bilboard- veľkoplošný plagát
  5. pútač- vo výkladoch, na stenách predajní, pred vchodom. Cieľom je upútať okoloidúcich dennou ponukou
  6. televízny šot- pôsobí na vás obrazom, zvukom, pohybom. Musí sa viac krát odvysielať. Dôležitý je čas vysielania. Je nákladná, no účinná
  7. rozhlas- spotrebiteľ ju vníma len sluchom, treba klásť dôraz na dobrý text, zvukové efekty a hudbu
  8. Metódy a techniky podpory predaja

Sú to krátkodobé podnety zamerané na stimulovanie nákupu alebo predaja produktov a služieb (kúp si teraz)

Nástroje podpory predaja môžu byť zamerané na:

-spotrebiteľov

-na distribučné kanály

-na obchodný personál

Nástroje, metódy a techniky na podporu predaja zamerané na spotrebiteľa:

  1. znaky- spotrebiteľ dostáva určité množstvo produktov a vyskúšanie. Je najefektívnejší spôsob na vyskúšanie ale je to nákladné

Distribúcia- časopisy, na internete, umiestnená na obale iného produktu, poštou

2 kupóny- zaručujú spotrebiteľovi nákup so zľavou.
Distribúcia- poštové schránky, časopisy, noviny v rámci inzerátu, súčasť v letáku, zľava na dobrý nákup

3 cenové balíčky- 2 ks za 1 cenu alebo dva priebežné produkty zabalené spolu- kefka+ pasta, šampón + kondicionér

4 prémie- tovar, ktorý sa poskytuje zadarmo alebo za nízku cenu. Môžu byť umiestnené vo výrobku, z vonku, alebo dostaneme zvlášť

5 výstavy, ochutnávky- sú priam v priestore nákupu alebo predaja

6 Súťaže a hry- vyžaduje sa pri tom potvrdenie o kúpe. Výherca sa určuje žrebovaním

Nástroje obchodnej podpory predaja:

-zľavy pri nákupe

-zvýhodnenie pri zvýšení obratu zásob

-zľava pri opakovanom nákupe

-materiálny rabat- bezplatné poskytnutie produktov pri nákupe určitého množstva

-spoločná reklama- poskytovanie úhrady za reklamové výrobky

-organizovanie súťaží v predaji

-ponuka odborných informácii, poradenstva

- starostlivosť o správe umiestnenie, vystavenie, uložené- značkové stojany, výstavky, propagačné materiály, informačno-dekoračné prostriedky

Nástroje na motivovanie predajného úsilia obchodného personálu:

-súťaže

-organizovanie obchodných stretnutí a školení s cieľom výmeny skúsenosti

-materiály o produkte, odporučenie na ich používanie, obchodné príručky, prehlášky a správe o vývoji predaja

Práca s verejnosťou

Sú to systematické a cieľavedomé aktivity podniku, ktorých cieľom je vo verejnosti ...... zaujať dôveru pre činnosť podniku.

Je to vytváranie dobrých vzťahov k verejnosti obmedzovaním a odvracaním nepríjemných a podniku škodiacich príhod, udalostí a historiek.

Prostriedky PR

  1. verejné vystúpenie predstaviteľov firmy- tlačové besedy, besedy za okrúhlym stolom, imidž môžu vylepšiť alebo poškodiť
  2. spravodajská správa- pracovníci oddelenia PR pripravia zaujímavé príbehy, správy o podniku, produktoch, zamestnancoch, pre časopisy- denníky
  3. vydávanie interných periodík- brožúrky, podnikové noviny
  4. zvláštne a mimoriadne podujatia- výstavy, módne prehliadky, výročné trhy
  5. spravodaj- podpora kultúrnych, športových a charitatívnych podujatí, vytvárajú goodwill
  6. audiovizuálne materiály- filmy, obrázkové a zvukové programy, môžu sa využiť aj ako reklamný prostriedok
  7. firemný znak, symbol podniku a uniformy zamestnancov

Realizácia PR- závisí od zvolených cieľov vybratých prostriedkov. Veľmi účinné sú osobné kontakty s organizátormi podujatí s vydavateľmi a žurnalistami

Vyhodnotenie výsledkov PR- Efekt PR sa ťažko menia, pretože sa spája s ostatnými nástrojmi komunikácie. Vyhodnotenie sa zameriava na zmeny, ktoré nastali v postojoch k podniku

Dodatočný učebný materiál si môžeš pozrieť v dokumente PDF kliknutím na nasledujúci odkaz:
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.021 s.
Zavrieť reklamu