Marketingová komunikácia
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 1 350
Uložení: 71
Marketingová komunikácia
Prvky marketingovej komunikácie
Podnik posiela správu o výrobku alebo službe. Správa je spracovaná do určitej reklamnej stratégie, ktorej by mal zákonník porozumieť. Prenos sa uskutočňuje rôznymi médiami- (TV, rozhlas, noviny)
V komunikácii môže dôjsť k šumu- lebo existuje veľa konkurenčných správ, ktoré bojujú o zákazníka. Keď si zákazník uvedomí existenciu produktu, prejaví sa jeho reakcia a vytvorí si k produktu určitý postoj. Úspešnosť komunikácie posudzuje spätná väzba
Typy reklamných kampaní a jednotlivé prostriedky reklamy
Reklama je cieľavedomé pôsobenie na potenciálnych zákazníkov, za účelom sprostredkovateľom informácii a vyvolať určitú predstavu a dojem
Reklama plní- 1. Komunikačné poslanie- sprostredkovanie informácii smerom k zákazníkovi
- ekonomické poslanie- podporiť predaj a tým zvyšovať obrat
Požiadavky na reklamu – 1. Účinnosť- AIDA,
A- attention- pozornosť- upútať novým
I- interest - záujem - presvedčiť o úžitku
D- desive- prianie- túžba kúpiť
A- action- čin- ísť kúpiť
- pravdivosť
- hospodárnosť
Typy reklamných kampaní
- upozorňovacia kampaň- upevňuje v podvedomí spotrebiteľa, meno podniku, značka, produkty, najvýhodnejší nástroj je Tv, rozhlas
- informačná kampaň- má priniesť viac podrobnejších informácii o produkte, o prínose výrobku a o cene. Používa sa pri uvádzaní nových výrobkov na trh. Ideálny nástroj sú noviny, časopisy. Posnik sa môže zamerať na konkrétnu cieľovú skupinu
- príležitostná kampaň- uplatňuje sa na športových a kultúrnych podujatiach, na verejno prospešných akciách. Nástroje sú plagáty, obrazové šaty na veľkoplošnej obrazovke. Propaguje sa firma
- doplnková kampaň- dopravných prostriedkoch, na domoch pozdĺž ciest a reklamné produkty
Prostriedky reklamy
- inzerát- najpoužívanejší je to oznam v tlači. Môže byž spojený s ilustráciou. Má veľkú presvedčovaciu schopnosť. Stretávame sa s nám denne v novinách, časopisoch alebo v príležitostných publikáciách
- leták- je jednostranná tlačovina formátu A6. Text je jasná, zrozumiteľný, dobrá ilustrácia. Distribúcia- na ulici, v schránke, v obchode, v časopise. Veľké hypermarkety distribuujú niekoľko stranové letáky, ktoré obsahujú rôzne tovary a upozorňuje na výhodné ceny
- prospekt- obsahuje viac informácii ako leták, môže obsahovať jeden alebo viac listov s vyobrazením produktu a s podrobnejšími informáciami. Nie je určený na masové rozdávanie. Posiela sa len skutočným záujemcom. Je nákladnejší na výrobu a spracovanie
- plagát- obracia sa na širokú verejnosť. Upútava pozornosť a oslovuje okoloidúcich. Používa sa pre značkový tovar aby sa značka vryla do pamäti. Obrázok dopĺňa výstižný text. Bilboard- veľkoplošný plagát
- pútač- vo výkladoch, na stenách predajní, pred vchodom. Cieľom je upútať okoloidúcich dennou ponukou
- televízny šot- pôsobí na vás obrazom, zvukom, pohybom. Musí sa viac krát odvysielať. Dôležitý je čas vysielania. Je nákladná, no účinná
- rozhlas- spotrebiteľ ju vníma len sluchom, treba klásť dôraz na dobrý text, zvukové efekty a hudbu
- Metódy a techniky podpory predaja
Sú to krátkodobé podnety zamerané na stimulovanie nákupu alebo predaja produktov a služieb (kúp si teraz)
Nástroje podpory predaja môžu byť zamerané na:
-spotrebiteľov
-na distribučné kanály
-na obchodný personál
Nástroje, metódy a techniky na podporu predaja zamerané na spotrebiteľa:
- znaky- spotrebiteľ dostáva určité množstvo produktov a vyskúšanie. Je najefektívnejší spôsob na vyskúšanie ale je to nákladné
Distribúcia- časopisy, na internete, umiestnená na obale iného produktu, poštou
2 kupóny- zaručujú spotrebiteľovi nákup so zľavou.
Distribúcia- poštové schránky, časopisy, noviny v rámci inzerátu, súčasť v letáku, zľava na dobrý nákup
3 cenové balíčky- 2 ks za 1 cenu alebo dva priebežné produkty zabalené spolu- kefka+ pasta, šampón + kondicionér
4 prémie- tovar, ktorý sa poskytuje zadarmo alebo za nízku cenu. Môžu byť umiestnené vo výrobku, z vonku, alebo dostaneme zvlášť
5 výstavy, ochutnávky- sú priam v priestore nákupu alebo predaja
6 Súťaže a hry- vyžaduje sa pri tom potvrdenie o kúpe. Výherca sa určuje žrebovaním
Nástroje obchodnej podpory predaja:
-zľavy pri nákupe
-zvýhodnenie pri zvýšení obratu zásob
-zľava pri opakovanom nákupe
-materiálny rabat- bezplatné poskytnutie produktov pri nákupe určitého množstva
-spoločná reklama- poskytovanie úhrady za reklamové výrobky
-organizovanie súťaží v predaji
-ponuka odborných informácii, poradenstva
- starostlivosť o správe umiestnenie, vystavenie, uložené- značkové stojany, výstavky, propagačné materiály, informačno-dekoračné prostriedky
Nástroje na motivovanie predajného úsilia obchodného personálu:
-súťaže
-organizovanie obchodných stretnutí a školení s cieľom výmeny skúsenosti
-materiály o produkte, odporučenie na ich používanie, obchodné príručky, prehlášky a správe o vývoji predaja
Práca s verejnosťou
Sú to systematické a cieľavedomé aktivity podniku, ktorých cieľom je vo verejnosti ...... zaujať dôveru pre činnosť podniku.
Je to vytváranie dobrých vzťahov k verejnosti obmedzovaním a odvracaním nepríjemných a podniku škodiacich príhod, udalostí a historiek.
Prostriedky PR
- verejné vystúpenie predstaviteľov firmy- tlačové besedy, besedy za okrúhlym stolom, imidž môžu vylepšiť alebo poškodiť
- spravodajská správa- pracovníci oddelenia PR pripravia zaujímavé príbehy, správy o podniku, produktoch, zamestnancoch, pre časopisy- denníky
- vydávanie interných periodík- brožúrky, podnikové noviny
- zvláštne a mimoriadne podujatia- výstavy, módne prehliadky, výročné trhy
- spravodaj- podpora kultúrnych, športových a charitatívnych podujatí, vytvárajú goodwill
- audiovizuálne materiály- filmy, obrázkové a zvukové programy, môžu sa využiť aj ako reklamný prostriedok
- firemný znak, symbol podniku a uniformy zamestnancov
Realizácia PR- závisí od zvolených cieľov vybratých prostriedkov. Veľmi účinné sú osobné kontakty s organizátormi podujatí s vydavateľmi a žurnalistami
Vyhodnotenie výsledkov PR- Efekt PR sa ťažko menia, pretože sa spája s ostatnými nástrojmi komunikácie. Vyhodnotenie sa zameriava na zmeny, ktoré nastali v postojoch k podniku
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
|
Komunikácia na pracovisku | Ostatné | 511 slov |
|
Komunikácia, komunikačný kontext, konflikt, riešenie konfliktu | Ostatné | 1 210 slov |
|
Komunikácia s podriadenými | Maturita | 378 slov |