Vývoj logistiky
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 502 slov
Počet zobrazení: 9 004
Počet zobrazení: 9 004
Tlačení: 601
Uložení: 692
Uložení: 692
Vývoj logistiky
Logistika – je staré slovo, ktoré malo viacero významov. Slovný základ je logos z greckeho slovo, reč – rozum. Rozšírila sa predovšetkým v oblasti armády – 1. zmienky o logistike boli zaznamenané v 9.st. , kedy Byzantský cisár Leontos /??/ špecifikoval náplň logistiky ako pohyb ľudí amateriálu tak, aby sa príslušný objekt nachádzal na potrebnom mieste v potrebnom čase. Logistika prešla 4 základnými fázami – v 1. fáze sa obmedzovala na distribúciu(obchodný prístup) v 2.fáze sa rozšírila o zásobovanie v 3.fáze sa v podnikoch začali presadzovať ucelené logistické reťazce (integrovaná logistika) a v 4.fáze boli vychytané muchy a integrovaná logisitka bola optimalizovaná J
Takže z toho vyplýva, že logistika je vedná disciplína, ktorej úlohou je zabezpečiť, aby bol k dispozícií správny tovar/služba v správnej kvalite, u správneho zákazníka, v správnom čase, na správnom mieste v správnom množstve s vynaložením primeraných (správnych) nákladov.
Logistika tiež riadi materiálový, informačný a finančný tok /integruje ich/ vzhľadom na včasné splnenie potrieb zákazníka.
Logistický reťazec – je súhrn organizačných jednotiek, inštitúcií abo agentúr vo vnútri alebo v okolí podniku (danej firmy), ktoré vykonávajú funkcie podporujúce marketing daného produktu. Každá organizačná jednotka, ktorá vykonáva 1 abo viac marketingových funkcií sa stáva článkom logistického reťazca s cieľom realizovať distribučný tok.
Štruktúru logistického reťazca ovplyvnuje miera kontroly nad jednotlivými článkami reťazca.
Základné toky v logistickom reťazci:
- materiálové toky /h/
- informačné toky /n/
- finančné toky /n/
- toky pomocného materiálu (napr. mazivá) /h/
- toky ľudí (pracovníkov) /n/
- tovarové toky /h/
Všeobecne môžme toky rozdeliť na hmotne a nehmotné.
Pri uplatňovaní logistiky do praxe sa vždy zaoberáme predmetom, miestom, časom, vlasnosťami, pramaterami, kvalitou a zákazníkom. Z toho vyplývajú základné logistické otázky, ktorými sa v praxi riadime:
- Čo?
- Kde?
- Kedy?
- Ake/ako?
- Komu?
Logistický reťazec, v ktorom pôsobia logistické podniky alebo len zasielatelia či dopravcovia sa nazýva dodávateľský reťazec. Dodávateľský reťazec je sieť organizácií vzájomne prepojených dodávateľsko-odberateľskými vzťahmi, ktoré zaisťujú rôzne aktivity a procesy, pričom ich cieľom je produkovať hodnotu v podobe žiadaných výrobkov a služieb dodávaných do rúk konečnému článku reťazca – spotrebiteľovi.
Dodávateľský reťazec, podobne ako iné reťazce, nie je silnejší ako jeho najslabší článok – konkurencieschopnosť celého dodávateľského reťazca preto závisí od výkonnosti každého článku. 7 najčastejších chýb v DR:
- uzavretosť /podnik by mal brať dodávateľa ako svojho partnera/
- krátkozrakosť /náklady treba znižovať komplexne – nepresúvať ich na zákazníka/
- nízka úroveň zodpovednosti partnerov
- neprižnosť
- striktnosť /v dodávateľských reťazcoch by malo byť porozumenie/
- chyby priorít
- zlá komunikácia
Dodávateľské reťazce sa postupom času vyvýjajú – stále sa optimalizujú, vzhľadom na novodobú technológiu v oblasti dopravných prostriedkov /novšie a výkonnejšie autá, s menšou spotrebou – menšie náklady/, vývojom informačných technológií /informačné technológie zamerané na objednávanie, na kontaktovanie prijímateľov, možnosť pružnejšie reakcie na potreby zákazníkov alebo odberateľov/. Postupom času sa zvýšili požiadavky na pružnú, spoľahlivú, cenovo výhodnú a kvalitnú dopravnú obsluhu, tým pádom sa zvýšili aj firmy, ktoré poskytujú outsorcingové služby v oblasti dodávateľských reťazcov. Trhy sa stávajú viac medzinárodné – takže, nie je novinkou, že dodávateľ nie je z oblasti podnikania. Ďalším trendom je aj spolupráca viacerých dodávateľov v dodávateľskom reťazci – z čoho vyplýva základná podmienka spolupráce - pevnejšie vzťahy s kľúčovými dodávateľmi a lepšie zdieľania významných informácii s kľúčovými partnermi.
Logistika – je staré slovo, ktoré malo viacero významov. Slovný základ je logos z greckeho slovo, reč – rozum. Rozšírila sa predovšetkým v oblasti armády – 1. zmienky o logistike boli zaznamenané v 9.st. , kedy Byzantský cisár Leontos /??/ špecifikoval náplň logistiky ako pohyb ľudí amateriálu tak, aby sa príslušný objekt nachádzal na potrebnom mieste v potrebnom čase. Logistika prešla 4 základnými fázami – v 1. fáze sa obmedzovala na distribúciu(obchodný prístup) v 2.fáze sa rozšírila o zásobovanie v 3.fáze sa v podnikoch začali presadzovať ucelené logistické reťazce (integrovaná logistika) a v 4.fáze boli vychytané muchy a integrovaná logisitka bola optimalizovaná J
Takže z toho vyplýva, že logistika je vedná disciplína, ktorej úlohou je zabezpečiť, aby bol k dispozícií správny tovar/služba v správnej kvalite, u správneho zákazníka, v správnom čase, na správnom mieste v správnom množstve s vynaložením primeraných (správnych) nákladov.
Logistika tiež riadi materiálový, informačný a finančný tok /integruje ich/ vzhľadom na včasné splnenie potrieb zákazníka.
Logistický reťazec – je súhrn organizačných jednotiek, inštitúcií abo agentúr vo vnútri alebo v okolí podniku (danej firmy), ktoré vykonávajú funkcie podporujúce marketing daného produktu. Každá organizačná jednotka, ktorá vykonáva 1 abo viac marketingových funkcií sa stáva článkom logistického reťazca s cieľom realizovať distribučný tok.
Štruktúru logistického reťazca ovplyvnuje miera kontroly nad jednotlivými článkami reťazca.
- materiálové toky /h/
- informačné toky /n/
- finančné toky /n/
- toky pomocného materiálu (napr. mazivá) /h/
- toky ľudí (pracovníkov) /n/
- tovarové toky /h/
Všeobecne môžme toky rozdeliť na hmotne a nehmotné.
Pri uplatňovaní logistiky do praxe sa vždy zaoberáme predmetom, miestom, časom, vlasnosťami, pramaterami, kvalitou a zákazníkom. Z toho vyplývajú základné logistické otázky, ktorými sa v praxi riadime:
- Čo?
- Kde?
- Kedy?
- Ake/ako?
- Komu?
Logistický reťazec, v ktorom pôsobia logistické podniky alebo len zasielatelia či dopravcovia sa nazýva dodávateľský reťazec. Dodávateľský reťazec je sieť organizácií vzájomne prepojených dodávateľsko-odberateľskými vzťahmi, ktoré zaisťujú rôzne aktivity a procesy, pričom ich cieľom je produkovať hodnotu v podobe žiadaných výrobkov a služieb dodávaných do rúk konečnému článku reťazca – spotrebiteľovi.
Dodávateľský reťazec, podobne ako iné reťazce, nie je silnejší ako jeho najslabší článok – konkurencieschopnosť celého dodávateľského reťazca preto závisí od výkonnosti každého článku. 7 najčastejších chýb v DR:
- uzavretosť /podnik by mal brať dodávateľa ako svojho partnera/
- krátkozrakosť /náklady treba znižovať komplexne – nepresúvať ich na zákazníka/
- nízka úroveň zodpovednosti partnerov
- neprižnosť
- striktnosť /v dodávateľských reťazcoch by malo byť porozumenie/
- chyby priorít
- zlá komunikácia
Dodávateľské reťazce sa postupom času vyvýjajú – stále sa optimalizujú, vzhľadom na novodobú technológiu v oblasti dopravných prostriedkov /novšie a výkonnejšie autá, s menšou spotrebou – menšie náklady/, vývojom informačných technológií /informačné technológie zamerané na objednávanie, na kontaktovanie prijímateľov, možnosť pružnejšie reakcie na potreby zákazníkov alebo odberateľov/. Postupom času sa zvýšili požiadavky na pružnú, spoľahlivú, cenovo výhodnú a kvalitnú dopravnú obsluhu, tým pádom sa zvýšili aj firmy, ktoré poskytujú outsorcingové služby v oblasti dodávateľských reťazcov. Trhy sa stávajú viac medzinárodné – takže, nie je novinkou, že dodávateľ nie je z oblasti podnikania. Ďalším trendom je aj spolupráca viacerých dodávateľov v dodávateľskom reťazci – z čoho vyplýva základná podmienka spolupráce - pevnejšie vzťahy s kľúčovými dodávateľmi a lepšie zdieľania významných informácii s kľúčovými partnermi.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
|
Logistika | Učebné poznámky | 871 slov |
|
Manažment a logistika | Referát | 540 slov |
|
Marketing a logistika | Referát | 270 slov |
|
Distribučná logistika | Referát | 403 slov |
|
Obalová logistika | Referát | 448 slov |
|
Zásobovacia a výrobná logistika | Referát | 337 slov |
|
Dopravná logistika | Referát | 514 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#logistika #informačný tok a jeho význam #informačný tok v logistike #informačný reťazec #medzinarodna spolupraca v logistike #informacny tok #toky v logistike materialove #rozdelenie logistiky #toky v logistike materiálové informačné financne #logistika logisticky retazec #intergrovana logistika #dodávateľský reťazec #kontrola v logistike podniku #logisticke procesy #materialove toky #logistika v doprave #logisticka siet #logistika a distribucia podniku #fazy zasobovacieho procesu #marketing logoDopravná Logistika – študijné materiály
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
|
Slovné druhy a ich využitie (Morfológia) | 357 slov |
|
Podstatné mená | 721 slov |
|
Prídavné mená | 455 slov |
|
Predložky | 563 slov |
|
Spojky | 449 slov |
|
Citoslovcia | 242 slov |
|
Zámená | 714 slov |
|
Číslovky | 390 slov |
|
Slovesá | 578 slov |
|
Príslovky | 403 slov |
|
Vývoj logistiky | 502 slov |
|
Zásobovacia a výrobná logistika | 337 slov |
|
Distribučná logistika | 403 slov |
|
Manažment a logistika | 540 slov |
|
Marketing a logistika | 270 slov |
|
Dopravná logistika | 514 slov |
|
Logistický systém a logistický reťazec | 236 slov |
|
Čiarové kódy | 1 063 slov |
|
Informačné systémy | 421 slov |
|
Obalová logistika | 448 slov |
|
Elektronická výmena dát | 464 slov |
|
Skladovanie | 406 slov |
|
Logistické technológie | 812 slov |
|
Logistický Controlling | 382 slov |
|
Outsourcing | 524 slov |
|
Optimalizácia v logistike | 346 slov |
|
Formovanie obchodného kontraktu | 840 slov |
Diskusia: Vývoj logistiky
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.021 s.