Marketing a logistika
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 270 slov
Počet zobrazení: 10 892
Počet zobrazení: 10 892
Tlačení: 817
Uložení: 924
Uložení: 924
Marketing a logistika
Marketing je súbor činností, ktoré sa zameriavajú na pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi. Je to proces organizácie a riadenia. Marketing je teoretická a praktická disciplína, ktorá využíva znalosti ekonomiky, štatistiky, aplikovanej matematiky, ale aj psychol´goe a sociológie.
Základným cieľom marketingu je orientácia na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb s tvorbou primeraného zisku. Predmetom marketingu je produkt, ktorý môže byť vo forme výrobku, služby, myšlienky, krajiny, osoby...
Marketingový mix zahŕňa4 P – produkt, cena /prize/, miesto /place/, reklama /promotion/.
Rozdiel medzi marketingom a logistikou je:
- cieľom marketingu je zabezpečiť dlhodobú rentabilitu firmy
- cieľom logistiky je minimalizovať náklady pri dosahovaní potrebnej úrovne zákazníckeho servisu.
Marketing z hľadiska vzťahu zamestnancov a zákazníkov delíme na:
a) marketing vo výrobnej sfére (nie je priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
b) marketing vo sfére služieb (priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
V rámci marketingových služieb rozlišujeme:
externý marketing
- interný marketing
- interaktívny marketing
Kritériá, kt. slúžia na posúdenie kvality služieb /zákazníckeho servisu/ sú:
- prístupnosť
- komunikácia, zdvorilosť
- dôveryhodnosť
- bezpečnosť
- reálnosť
- znalosť zákazníka ...
Zákaznícky servis
Má významnú úlohu pri udržiavaní spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis môžeme definovať ako meradlo hodnoty, ako dobre funguje logistický systém z hľadiska vytvárania úžitkovej hodnoty. Čo sa odohráva vo vnútri systému je zákazníkom ľahostajné pokiaľ sami nepociťujú pozitívne zmeny v službách. Zákaznícky servis prebieha medzi kupujúcim, predávajúcim a treťou stranou. Výsledkom tohto procesu je pridaná hodnota, kt. zvyšuje hodnotu výrobku abo služby.
Zákaznícky servis sa delí do 3 skupín:
- predpredajná zložka (kvality obchodných zástupcov, konzultácie nových výrobkov) – súvisí s politikou organizácie v oblasti servisu
- predajná zložka (frekvencia dodávok, urýchlenie dodávok, jednoduchosť objednávania, informácie o objednávkach, zastupiteľnosť produktov)
- popredajná zložka (presnosť faktúr, poškodenie produktov, kvalita obalov, inštalácia, záruka, náhradné diely)
Marketing je súbor činností, ktoré sa zameriavajú na pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi. Je to proces organizácie a riadenia. Marketing je teoretická a praktická disciplína, ktorá využíva znalosti ekonomiky, štatistiky, aplikovanej matematiky, ale aj psychol´goe a sociológie.
Základným cieľom marketingu je orientácia na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb s tvorbou primeraného zisku. Predmetom marketingu je produkt, ktorý môže byť vo forme výrobku, služby, myšlienky, krajiny, osoby...
Marketingový mix zahŕňa4 P – produkt, cena /prize/, miesto /place/, reklama /promotion/.
Rozdiel medzi marketingom a logistikou je:
- cieľom marketingu je zabezpečiť dlhodobú rentabilitu firmy
- cieľom logistiky je minimalizovať náklady pri dosahovaní potrebnej úrovne zákazníckeho servisu.
Marketing z hľadiska vzťahu zamestnancov a zákazníkov delíme na:
a) marketing vo výrobnej sfére (nie je priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
b) marketing vo sfére služieb (priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
V rámci marketingových služieb rozlišujeme:
externý marketing
- interaktívny marketing
Kritériá, kt. slúžia na posúdenie kvality služieb /zákazníckeho servisu/ sú:
- prístupnosť
- komunikácia, zdvorilosť
- dôveryhodnosť
- bezpečnosť
- reálnosť
- znalosť zákazníka ...
Zákaznícky servis
Má významnú úlohu pri udržiavaní spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis môžeme definovať ako meradlo hodnoty, ako dobre funguje logistický systém z hľadiska vytvárania úžitkovej hodnoty. Čo sa odohráva vo vnútri systému je zákazníkom ľahostajné pokiaľ sami nepociťujú pozitívne zmeny v službách. Zákaznícky servis prebieha medzi kupujúcim, predávajúcim a treťou stranou. Výsledkom tohto procesu je pridaná hodnota, kt. zvyšuje hodnotu výrobku abo služby.
Zákaznícky servis sa delí do 3 skupín:
- predpredajná zložka (kvality obchodných zástupcov, konzultácie nových výrobkov) – súvisí s politikou organizácie v oblasti servisu
- predajná zložka (frekvencia dodávok, urýchlenie dodávok, jednoduchosť objednávania, informácie o objednávkach, zastupiteľnosť produktov)
- popredajná zložka (presnosť faktúr, poškodenie produktov, kvalita obalov, inštalácia, záruka, náhradné diely)
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
|
Logistika | Učebné poznámky | 871 slov |
|
Vývoj logistiky | Referát | 502 slov |
|
Manažment a logistika | Referát | 540 slov |
|
Distribučná logistika | Referát | 403 slov |
|
Zásobovacia a výrobná logistika | Referát | 337 slov |
|
Dopravná logistika | Referát | 514 slov |
|
Obalová logistika | Referát | 448 slov |
|
Marketing – Distribučný kanál, produkt, cena, distribúcia, reklama | Referát | 3 354 slov |
|
Marketing mix | Ostatné | 2 052 slov |
|
Marketing | Ostatné | 719 slov |
|
Riadenie a organizácia predaja (Marketing) | Ostatné | 819 slov |
|
Marketing – Primitive, mass marketing, difference marketing, marketing of future | Referát | 627 slov |
|
Marketing – najvhodnejsia definícia | Referát | 484 slov |
|
Čo je marketing? | Učebné poznámky | 323 slov |
|
Čo je marketing? | Referát | 568 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketing #Ekonomika marketing maturitná téma #logistika #maturitne temy marketing #maturitné otázky marketing #ekonomika marketing referaty #marketing a logistika #marketingovy mix #marketing seminárna práca #marketing služieb #dopravny marketing #marketingovy mix služieb #maturitne otazky z logistiky #ciele a ulohy marketingu #ekonomika maturitne temy #marketing maturitne temy #makreting #cena-marketing #testy z ekonomiky #ekonomika maTUITNÉ TÉMYDopravná Logistika – študijné materiály
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
|
Slovné druhy a ich využitie (Morfológia) | 357 slov |
|
Podstatné mená | 721 slov |
|
Prídavné mená | 455 slov |
|
Predložky | 563 slov |
|
Spojky | 449 slov |
|
Citoslovcia | 242 slov |
|
Zámená | 714 slov |
|
Číslovky | 390 slov |
|
Slovesá | 578 slov |
|
Príslovky | 403 slov |
|
Vývoj logistiky | 502 slov |
|
Zásobovacia a výrobná logistika | 337 slov |
|
Distribučná logistika | 403 slov |
|
Manažment a logistika | 540 slov |
|
Marketing a logistika | 270 slov |
|
Dopravná logistika | 514 slov |
|
Logistický systém a logistický reťazec | 236 slov |
|
Čiarové kódy | 1 063 slov |
|
Informačné systémy | 421 slov |
|
Obalová logistika | 448 slov |
|
Elektronická výmena dát | 464 slov |
|
Skladovanie | 406 slov |
|
Logistické technológie | 812 slov |
|
Logistický Controlling | 382 slov |
|
Outsourcing | 524 slov |
|
Optimalizácia v logistike | 346 slov |
|
Formovanie obchodného kontraktu | 840 slov |
Diskusia: Marketing a logistika
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.024 s.