Učenie
Typ práce: Referát
Jazyk:
Počet zobrazení: 18 774
Uložení: 1 147
Učenie
– existuje množstvo definícii učenia:
A) V širšom zmysle slova – učenie je nadobúdanie individuálnej skúsenosti počas vývinu jedinca= ovplyvňuje jeho správanie v dobrom či zlom.
B) V užčom zmysle slova – cieľavedomé, systematické nadobúdanie vedomostí, návykov, zručností či foriem správania, nachádzame iba u ľudí.
C) Psychológovia – tvrdí, že učenie je relatívne trvalá zmena v správaní, ktorá vyplýva zo skúseností.
Druhy učenia :
1. Habituácia – najjednoduchšia forma učenia = prispôsobenie sa podnetu
2. Asociačné – komplexnejšie, ak poznatok prenášame z jeného kontextu do druhého ( pri učení cudzieho jazyka – „dala mu košom“ = odmietnutie)
3. Intelektuálne – žiak si osvojuje vedomosti
4. Motorické – osvojovanie si zručností, návykov – šoférovanie, tanec, korčuľovanie
5. Sociálne – osvojovanie si pravidiel správania sa v spoločnosti
6. Mimovoľné – bez vôle, motivácie sa naučíme (vtip)
7. Imitačné – pomocou napodobňovania (rodičov, učiteľov)
Výsledky pri učení získavame vďaka praxi a tréningu.
Krivka učenia : Graf- Základy psychológie, s.21
Tvar krivky závisí od :
1. Materiálu (báseň, cudzie slová)
2. Typu pamäti (zraková, sluchová)
3. Predchádzajúcich skúseností
4. Osobného tempa
Kedy sa učiť ? -> typ sovy (večer); typ škovránka (ráno)
Zabúdanie – negatívny i pozitívny faktor * Kapacita krátkodobej pamäti = 7 +/- 2 po sebe idúce mená, čísla, písmená
* pre seminaristov PSY= Fázy učenia: 1. Motivačná= štádium, keď sa ocitáme pred úlohou, problémom, ak je motivácia slabá, je tendencia vyhnúť sa mu, musíme si uvedomiť vnútorné a vonkajšie pohnútky, ktoré nás aktivizujú, aby sme ich riešili 2. Poznávacia = štádium, keď učiaci sa preniká do úlohy/ problému, získava nové informácie, mobilizuje minulú skúsenosť 3. Výkonná= štádium, keď učiaci pochopil, vyriešil problém
4. Kontrolná= overovacia= reprodukcia látky, aplikácia vzorcov
*V psychológii poznáme aj učenie :
1. Habituácia
2. Klasické podmieňovanie – výskumy Rusa I.P.Pavlova = nepodmienený reflex, reakcia na základe skúsenosti ( naučené strachy z detstva – daj pozor na cestu, oheň )
3. Operačné podmieňovanie – vzťah akcia-reakcia (ak dieťa plače – dospelý pribehne ) ; k opačnému podmieňovaniu patrí i averzívne podmieňovanie =útek , vyhýbanie sa určitým situáciám
4. Komplexné učenie – ak nemôžem uplatnit len doterajšie skúsenosti, musím vytvárať nové kroky, operovať s nimi, súvisí s IQ = schopnosť riešiť nové situácie
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Učenie a typy učenia | Referát | 243 slov | |
Učenie | Referát | 2 389 slov | |
Formy sociálneho učenia | Referát | 161 slov | |
Vývinové poruchy učenia | Referát | 528 slov | |
Vývinové poruchy učenia | Ostatné | 348 slov | |
Vývin psychiky | Maturita | 372 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#učenie #náš vzťah k učeniu a praci #habituácia #uplatnenie psychologie v spoločnosti #učenie typy učenia #druhy ucenia #Psychológia učenia #psychológia učenie #psychológia #Psychologia maturitné témy #Determinácia vývinu názory #fázy pamati #zivotny styl a problemy mladych ludi #učenie psychologia #krivky zabúdania človeka #individualna psychologia v praxi #učenie druhy učenia #ucenie sa #učenie anika #podmieňovanie v učeníMaturitné témy zo psychológie
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Výkonové vlastnosti osobnosti | 435 slov | |
Psychológia – veda o človeku a jeho psychike | 566 slov | |
Rodina – primárna, malá skupina | 374 slov | |
Biologická determinácia – nervová sústava a dedičnosť | 1 198 slov | |
Sociálna determinácia – prostredie | 1 506 slov | |
Vývin psychiky | 464 slov | |
Socializácia | 375 slov | |
Učenie | 329 slov | |
Osobnosť, psychika a psychológia | 573 slov | |
Psychologické smery | 2 547 slov | |
Fyziologické potreby (jesť, piť, spať, sex, vyprázdňovať) | 604 slov | |
Inteligencia, poruchy intelektu | 484 slov | |
Sociálne skupiny | 459 slov | |
Osobnosť a jeho vlastnosti | 634 slov | |
Emócie | 340 slov | |
Hra a teória hier | 552 slov | |
Mladší, stredný a starší školský vek | 1 634 slov | |
Psychické zdravie a stres | 396 slov | |
Praktické využitie psychologických poznatkov | 453 slov | |
Psychické procesy | 539 slov | |
Základy sociálnej psychológie | 750 slov | |
Vývinová psychológia | 362 slov | |
Správanie človeka v záťažových a konfliktových situáciách | 518 slov |