Raymond Rubicam
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 01.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 491 slov
Počet zobrazení: 2 704
Počet zobrazení: 2 704
Tlačení: 406
Uložení: 440
Uložení: 440
Raymond Rubicam (1892-1978)
Young & Rubicam, New York
krédo ktorým sa riadil on a jeho pracovníci: "Resist the usual" R. Rubicam
Biografia:
Riadil dve najúspešnejšie agentúry na svete ( Y&R a Oglivy and Mather ). Kým sa dostal k reklame prešiel mnohými zamestnaniami ( podomový predajca, bellman,...), vo veku 24. rokov získal miesto textára v menšej reklamnej agentúre, no už v 1919 prešiel do vtedy najväčšej agentúry v USA : N.W. Ayer & Syn, kde vytvoril skvelé reklamné kampane. Založil Young & Rubicam ( stala sa 2. naj. ag. na svete s obratom 3. md.$ ročne)., znamenala „kreatívnu revolúciu“ zakladajúcu si na kreatívnej dokonalosti.
Bol členom rôznych asociácií, združení, predseda A.A.A.A. 1935
Agentúra:
Young and Rubicam – založil ju v r. 1923 s acount managerom Johnom Orrom Youngom s kapitálom 5000$ ( podľa P.H. 1200), hneď sa stala známou ako kreatívna agentúra. General Foods boli ich 1. veľkým klientom( grape Nuts, Jell–O..)
R 1932 zmestnal Dr.G. Galupa ( profesora na univerzite), aby viedol oddelenie výskumu, pomocou nových metód (zisťovanie zvykov, preferencií, zaujatosti...) ag. Y&R si tak mohla overiť, že to čo robí, robí dobre. Ako 1. ag. merala počúvanosť rádia telefónnym samplingom.
Počas zlatého veku rádia, väčšina Američanou počúvala relácie z produkcie Y&R ako 1. vytvorili rekl.spoty, integrované do programu.
Ako prezident bol rešpektovaný, jeho zamestnanci mali podiel na zisku agentúry .
Filozofia:
Vyvinul a v praxi zaviedol „ indirect copy aproach“ spôsob ako propagovať- písať najmä pre recipienta ( o jeho potrebách ) z jeho hľadiska, menej o sebe a produkte, recipient musí byť stredobodom záujmu. Nepriamo poukázať ako produkt uspokojí jeho potreby.
„ sequence-picture copy“ využitie seriálov- komiky a drámy v reklame ( Postum, Grape nuts)
° Napriek tomu, že bol textár, uznával výskum a urobil z neho súčasť kreatívneho procesu a tak vytvoril pravidlá tvorby najčítanejších inzerátov, ktoré sa stávali vzorom pre iné agentúry.
° prízvukoval: nápady, idei musia byť založené na faktoch.
snažiť sa vedieť viac ako konkurencia o trhu, tieto poznatky dať do rúk textárom a umelcom.
Kampane:
Pre Ayer & Son:
Piáno Steinwayś : „The instrument of the imortals“ ( Nástroj nesmrteľných)
Pyrotechnické produkty: "The Priceless Ingredient", ktorý sa používa aj dnes po 70 rokoch.
Rolls – royce: "No Rollys-Royce has ever worn out." ( nevíde nikdy z módy)
Young & Rubicam:
General Food: POSTUM „ Why Man Crac“- vyhral cenu Harvardu ako najlepšia kampaň roka. ( ich 1. veľká kampaň 6 mesiacov po založení)
Vytvárali aj série inzerátov propagujúce agentúru samotnú, ktoré sa pričinili o jej úspech
a vzrast. Každý bol vytvorený s ohľadom na dva princípy:
1. zanechať u recipienta nosnú myšlienku
2. využiť ho ako prezentovanie vlastných schopností
najznámejší je z nej „ Impact“ ( úder, účinok...) z r. 1930
Ich klientami boli mnohé medzinárodne známe produkty, a firmy: Gulf Oil,
Parket Cavis drugs, General Electric radios, Arrow tričká a košele , International Silver, Jell-O, Boden´t mliečne produkty, Johnson's baby powder, Swan soap, Four Roses Whisky, Metropolitan Life...
Young & Rubicam, New York
krédo ktorým sa riadil on a jeho pracovníci: "Resist the usual" R. Rubicam
Biografia:
Riadil dve najúspešnejšie agentúry na svete ( Y&R a Oglivy and Mather ). Kým sa dostal k reklame prešiel mnohými zamestnaniami ( podomový predajca, bellman,...), vo veku 24. rokov získal miesto textára v menšej reklamnej agentúre, no už v 1919 prešiel do vtedy najväčšej agentúry v USA : N.W. Ayer & Syn, kde vytvoril skvelé reklamné kampane. Založil Young & Rubicam ( stala sa 2. naj. ag. na svete s obratom 3. md.$ ročne)., znamenala „kreatívnu revolúciu“ zakladajúcu si na kreatívnej dokonalosti.
Bol členom rôznych asociácií, združení, predseda A.A.A.A. 1935
Agentúra:
Young and Rubicam – založil ju v r. 1923 s acount managerom Johnom Orrom Youngom s kapitálom 5000$ ( podľa P.H. 1200), hneď sa stala známou ako kreatívna agentúra. General Foods boli ich 1. veľkým klientom( grape Nuts, Jell–O..)
R 1932 zmestnal Dr.G. Galupa ( profesora na univerzite), aby viedol oddelenie výskumu, pomocou nových metód (zisťovanie zvykov, preferencií, zaujatosti...) ag. Y&R si tak mohla overiť, že to čo robí, robí dobre. Ako 1. ag. merala počúvanosť rádia telefónnym samplingom.
Počas zlatého veku rádia, väčšina Američanou počúvala relácie z produkcie Y&R ako 1. vytvorili rekl.spoty, integrované do programu.
Filozofia:
Vyvinul a v praxi zaviedol „ indirect copy aproach“ spôsob ako propagovať- písať najmä pre recipienta ( o jeho potrebách ) z jeho hľadiska, menej o sebe a produkte, recipient musí byť stredobodom záujmu. Nepriamo poukázať ako produkt uspokojí jeho potreby.
„ sequence-picture copy“ využitie seriálov- komiky a drámy v reklame ( Postum, Grape nuts)
° Napriek tomu, že bol textár, uznával výskum a urobil z neho súčasť kreatívneho procesu a tak vytvoril pravidlá tvorby najčítanejších inzerátov, ktoré sa stávali vzorom pre iné agentúry.
° prízvukoval: nápady, idei musia byť založené na faktoch.
snažiť sa vedieť viac ako konkurencia o trhu, tieto poznatky dať do rúk textárom a umelcom.
Kampane:
Pre Ayer & Son:
Piáno Steinwayś : „The instrument of the imortals“ ( Nástroj nesmrteľných)
Pyrotechnické produkty: "The Priceless Ingredient", ktorý sa používa aj dnes po 70 rokoch.
Rolls – royce: "No Rollys-Royce has ever worn out." ( nevíde nikdy z módy)
Young & Rubicam:
General Food: POSTUM „ Why Man Crac“- vyhral cenu Harvardu ako najlepšia kampaň roka. ( ich 1. veľká kampaň 6 mesiacov po založení)
Vytvárali aj série inzerátov propagujúce agentúru samotnú, ktoré sa pričinili o jej úspech
a vzrast. Každý bol vytvorený s ohľadom na dva princípy:
1. zanechať u recipienta nosnú myšlienku
2. využiť ho ako prezentovanie vlastných schopností
najznámejší je z nej „ Impact“ ( úder, účinok...) z r. 1930
Ich klientami boli mnohé medzinárodne známe produkty, a firmy: Gulf Oil,
Parket Cavis drugs, General Electric radios, Arrow tričká a košele , International Silver, Jell-O, Boden´t mliečne produkty, Johnson's baby powder, Swan soap, Four Roses Whisky, Metropolitan Life...
Diskusia: Raymond Rubicam
Pridať nový komentárVygenerované za 0.016 s.