Corporate personality
Typ práce: Referát
Jazyk:
Počet zobrazení: 6 947
Uložení: 487
2.1. Charakteristika a zložky corporate personality
Corporate personality (ďalej CP) by sme mohli zjednodušene preložiť ako „v sebe jednotnú osobnosť“. Ako každá osobnosť, aj firma má svoju identitu, ktorá je jej nevyhnutnou súčasťou a charakteristikou. Odpovedá na otázky Kto som? a Kam idem?. Odpoveďou na prvú otázku je definovanie poslania firmy, jej filozofie a histórie. Zodpovedaním druhej otázky charakterizuje firma svoju stratégiu.
filozofia + stratégia = corporate personality
2.2. Filozofia firmy
Filozofiu firmy tvorí spravidla podnikateľský zámer (obsah, rozsah, štruktúra a ciele činností, ktoré chce firma vykonávať). Firma hovorí najmä o tom, čo bude robiť. Formulovaním firemnej filozofie dáva najavo, že vstupuje do hry s určitými pravidlami. Filozofia definuje priestor, v ktorom firma pôsobí, jej zámery a ich realizáciu. Poskytuje možnosť kontroly, čím dáva záväzok voči okoliu. Plnenie podnikateľského zámeru vedie k dôveryhodnosti.
2.2.1. Poslanie firmy
Filozofia firmy musí byť definovaná jasne a podľa možnosti veľmi jednoducho. Je potrebné mať pre zákazníka jedno jasné, stručné a konkurencie-schopné posolstvo, ktoré nezanikne v komunikačnom šume a ktoré zákazníka dostatočne osloví nielen kvalitou, no predovšetkým výhodou, ktorú ponúka, keďže „zákazník kupuje výhody, nie vlastnosti výrobku“.filozofia firmy
• výrobok, technológia, trh• poslanie, spoločenský prínos
• vedúci obraz podniku
• „najvyššia“ myšlienka
• vlastná „tvár“ podniku
• charakter a osobnosť podniku
Definovanie tejto zložky CP je základným východiskom pre jej transformáciu do podrobných podporných cieľov pre každú úroveň riadenia a pri tvorbe a vývoji ďalších častí CI.
McDonald`s
Základnú obchodnú filozofiu reštaurácií McDonald`s možno zhrnúť do skratky QSC&V – kvalita, obsluha, čistota a hodnota (Quality, Service, Cleanliness and Value). Systém je založený na dlhodobej zmluve medzi dvomi partnermi: franchisor (McDonald`s) a franchisista. Každý franchisista môže používať firemnú značku, skúsenosti a ostatné autorizované práva franchisera, musí spĺňať kvalitatívne štandardy a platiť poplatky. Špecifikom slovenskej siete McDonald`s je používanie samostatného loga na účely marketingovej komunikácie.
2.2.2. Trh
Poznať trh je dôležité nielen vtedy, keď naň firma vstupuje. Každému významnejšiemu kroku, na ktorý sa firma odhodlá by mali predchádzať výskumy a prieskumy (doplnenie produktového portfólia, otvorenie novej pobočky/predajne, príprava reklamnej kampane či iných foriem komunikácie ap. Keďže na nákupné správanie spotrebiteľov vplýva veľa premenných, pri koncipovaní marketingových i komunikačných aktivít a rozpočtov je výhodné mať prehľad o spotrebiteľskom potenciáli, aj so zameraním na geografické oblasti. Dôkladná analýza ekonomického potenciálu, spotrebiteľského správania a segmentácia trhu sú predpokladom na vytvorenie bázy pre prognózovanie spotrebiteľského správania.
2.3. Stratégia firmy
Pri stanovení firemnej stratégie je predovšetkým potrebné dostatočne analyzovať rozpory medzi skutočnosťou a víziou podniku, medzi vnímaním spoločnosti verejnosťou a ňou samou. Ako súčasť firemnej stratégie je potrebné naplánovať aj imidž, ktorý je čoraz dôležitejším meradlom trhovej úspešnosti. Vzhľadom na to, že sa trh mení a rozrastá, je potrebná kreativita pri hľadaní optimálnej marketingovej i komunikačnej stratégie. Ak má byť CI úspešná, musí byť založená „na dobre koncipovanom a dobre dokumentovanom pláne“, ktorého tvorba závisí aj od rozsiahlych a častých výskumov.
Jednou z „vlastností“ imidžu je jeho premenlivosť, s čím je nutné počítať aj pri koncipovaní dlhodobých stratégií. Tzv. corporate imidž je prienikom mnohých „malých“ imidžov, ako je kvalita výrobkov a služieb, komunikácia, distribúcia a i., ktoré je možné do značnej miery ovplyvniť práve stratégiou firmy.
Stratégia firmy vychádza z firemnej filozofie a špecifikuje úlohy zabezpečujúce jej realizáciu, keďže potenciál, ktorým firma disponuje, je uskutočňovaný v určitom prostredí. Tento potenciál nemožno považovať za nemenný, jeho zmeny sú dokonca často žiaduce.
Aby zmeny neboli samovoľné, nepredvídateľné a živelné, je potrebné formulovať krátkodobé i dlhodobé stratégie smerom navonok i dovnútra firmy. Každá firma by si mala uvedomiť, že definovať filozofiu a stratégiu je prvý krok k úspešnej CI a nemôže ich za ňu definovať žiaden externý odborník, ale len firma sama, keďže najlepšie pozná dôvody svojho vzniku a ciele, s ktorými na trh vstúpila/vstupuje.
2.4. Význam corporate personality
Dobre premyslená CP orientovaná na zákazníka je len ťažko poraziteľná a môže prežiť mnoho rokov. CP vytvára bázu pre ostatné aktivity firmy. Jej základ tvoria jasné vymedzenie poslania firmy, určenie jej cieľov, podnikateľské portfólio a koordinácia stratégií. Filozofia spoločnosti sa mení len málokedy, zato jej stratégia podlieha dynamickejšiemu vývoju.
„Podniková stratégia je spolu s ľudskými zdrojmi a operačnými systémami jedným z troch základných faktorov úspešnosti. Tvorba stratégie je iteraktívny proces“, ktorý pozostáva z niekoľkých fáz (analýza prostredia, formulácia stratégie, jej implementácia, hodnotenie a kontrola).
CP by mala zosobňovať konkurenčnú výhodu firmy, ktorá nie je len silnou stránkou firmy zistenou analýzou SW/OT. V súčasnosti „už nestačí len veľmi pozorne sledovať trh. Presadia sa len tí, ktorí aktívne oslovujú zákazníka novými alebo zdokonalenými výrobkami alebo službami, neustále inovujú a rozmýšľajú v globálnych rozmeroch. Úspešný moderný podnik svoju stratégiu zakladá na výraznej konkurenčnej výhode, ktorá mu umožní dosiahnuť poprednú pozíciu v odvetví a mimoriadny zisk.“ CP je prvým krokom k vytvoreniu úspešnej CI a goodwillu.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Pojem corporate identity | Referát | 632 slov | |
Corporate culture | Referát | 882 slov | |
Corporate communications | Referát | 624 slov | |
Typy corporate identity | Referát | 478 slov | |
Corporate Design | Referát | 946 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#personality #podnikateľský plan restauracia #portfolio #podnikatelsky zamer #McDonald #analýza komunikačnej stratégie #analýza produktové portfólia #nákupné správanie spotrebiteľou #podnikatelske portfolio #McDona #tvorba podnikateľského portfólia #plán marketingovej komunikacie #analyza sw #firemna identita